Rodong Sinmun

Rodong Sinmun (IPA: [ɾo.doŋ ɕin.mun]; Korean: 로동신문; lit. Workers' Newspaper) is a North Korean newspaper that serves as the official newspaper of the Central Committee of the Workers' Party of Korea. It was first published on November 1, 1945, as Chǒngro (Korean: 정로; Hanja: 正路; "right path"), serving as a communication channel for the North Korea Bureau of the Communist Party of Korea [ko]. It was renamed in September 1946 to its current name upon the steady development of the Workers' Party of Korea. Quoted frequently by the Korean Central News Agency (KCNA) and international media, it is regarded as a source of official North Korean viewpoints on many issues.

Rodong Sinmun
TypeDaily newspaper
Owner(s)Workers' Party of Korea
PublisherRodong News Agency
Editor-in-chiefKim Pyong-ho [ko]
Political alignmentJuche, Songun
HeadquartersPyongyang, North Korea
Circulation600,000 (as of 2015)[1]
Rodong Sinmun
Revised RomanizationRodong Sinmun
McCune–ReischauerRodong Sinmun
Rodong Sinmun office in Pyongyang

The English-language version of Rodong Sinmun was launched in January 2012.[2]

The editor-in-chief is Kim Pyong-ho [ko].[3] The lists of articles of the Rodong Sinmun since 1946 is available online on the websites of the Information Center on North Korea ( and the North Korea information portal ([4]


Rodong Sinmun is published every day of the year and usually contains six pages.[5] The newspaper has approximately 100 reporters.[citation needed]

Following the purge and execution of Jang Song-thaek, Rodong Sinmun deleted some 20,000 articles from its web archives,[6] while others were edited to omit his name.[7]

Rodong Sinmun content can be accessed over the Mirae public WiFi network in North Korea.[8]

New Year editorials

Since 1996, Rodong Sinmun, the Korean Central News Agency, Minju Choson, and Joson Inmingun has published a joint New Year editorial that outlines the country's policies for the year.[9][10] The editorials usually offer praise for the Songun policy, the government and leadership, and encourage the growth of the nation. They are also critical of the policies of South Korea, Japan, the United States and Western governments towards North Korea.[11][12] On January 1, 2006, the agency sent out a joint-editorial from North Korea's state newspapers calling for the withdrawal of American forces from South Korea.[9] While annual January 1 editorials are a tradition among the papers, that year's brought attention from Western media outlets, by calling for a "nationwide campaign for driving out the U.S. troops".[13] The editorial made several references to Korean reunification. The 2009 editorial received similar attention, as criticism of United States policy was absent, and the admission of severe economic problems in North Korea. The editorial also made reference to denuclearisation on the Korean Peninsula, in what analysts claimed was a "hopeful" sign.[14][15] This was echoed again in its 2010 editorial, which called for an end to hostilities with the United States and a nuclear free Korean Peninsula.[16]

The 2011 joint editorial edition,[10] aside from its calls for a denuclearized Korea and for a slowdown of tensions between the two Koreas, has for the first time, mentioned the rising light industries of North Korea, given as a reason for an upcoming upsurge in the national economy in the new year and for the achievement of the Kangsong Taeguk national mission.

The 2012 joint editorial edition, the first under Kim Jong-un's leadership, started with a great tribute to Kim Jong-il and aside from recurring calls for improving inter-Korean relations and for the fulfillment of the October 4 Declaration of 2007, also called on the whole nation to give priority to do Kim Jong-il's 2012 mission of Strong and Prosperous Nation, continue his and his father Kim Il-sung's legacies to the entire country and the socialist cause, and to build up and encourage the various sectors that compose the nation to become contributors to national progress in all areas at all costs.[citation needed]

This practice ended in 2013 when Kim Jong-un delivered the first New Year speech on television in 19 years.[17]

In June 2018, Rodong Sinmun devoted a four-page feature to the North Korea–United States summit, welcoming its results. The article carried the text of the declaration in full. In addition, it mentioned security guarantees and Donald Trump's pledge to cease the joint military exercises with South Korea. It failed to mention the promise Kim had allegedly made to Trump about closing down a test site for missile engines, however.[18]

See also


  1. Sung-hui Moon; Yunju Kim; Roseanne Gerin (2015-04-27). "North Korea Ramps Up Circulation of National Daily". Radio Free Asia. Retrieved 2015-04-28.
  2. Kim, Young-jin (2012-01-11). "NK's main paper launches English website". Korea Times. Retrieved 2012-01-11.
  3. "2nd Plenary Session of the 7th WPK Central Committee Held". North Korea Leadership Watch. 8 October 2017. Retrieved 24 January 2019.
  4. "Article lists of Rodong Sinmun available online: ministry". Yonhap News Agency. May 14, 2021.
  5. Holloway, Andrew (2003). A Year in Pyongyang. Aidan Foster-Carter. Honorary Senior Research Fellow in Sociology and Modern Korea, Leeds University.
  6. Florcruz, Michelle (16 December 2013). "Korean Central News Agency (KCNA) Deletes Online Archive Of News After Execution Of Jang Song Thaek". International Business Times. Retrieved 23 July 2017.
  7. Weiser, Martin (31 October 2016). "On Reading North Korean Media: The Curse of the Web". Sino-NK. Retrieved 23 July 2017.
  8. Ji, Dagyum (November 14, 2018). Hotham, Oliver (ed.). "Smartphone-capable WiFi on show at Pyongyang IT exhibition, state TV reveals". NK News. Archived from the original on November 14, 2018. North Korean ruling party organ the Rodong Sinmun can be accessed through the network, the report added, as can online-shopping outlet Manmulsang, video-on-demand service Manbang, Mokran video, the Sci-Tech Complex website, and Yeolpung.
  9. "Joint New Year Editorial Issued". Korean Central News Agency. January 1, 2006. Archived from the original on May 24, 2013. Retrieved 2013-12-16.
  10. Paul Tighe and Jungmin Hong (January 1, 2011). "North Korea, in New Year Message, Says Regional Tensions Should Be Defused". Bloomberg News. Retrieved 2013-12-16. 'The danger of war should be removed and peace safeguarded in the Korean Peninsula,' the state-run Korean Central News Agency reported, citing a New Year editorial carried by newspapers including Rodong Sinmun and Joson Inmingun.
  11. North Korea issues New Year denuclearization pledge. Reuters. December 31, 2008.
  12. N. Korea Vows to Rebuild Economy in New Year Message, The Korea Times, January 1, 2009.
  13. "North Korea Demands U.S. Troop Withdrawal" Archived 2007-03-10 at the Wayback Machine. .Fox News. December 31, 2005.
  14. 2009 Joint New Year Editorial Issued, KCNA, January 1, 2009.
  15. North Korea message is mild on US. BBC News. January 1, 2009.
  16. Kim, Sam (January 1, 2010). N. Korea calls for end to enmity with U.S., hints at return to nuclear talks. Yonhap.
  17. Tertitskiy, Fyodor (29 December 2017). "How to interpret Kim Jong Un's New Year's address". NK News. Retrieved 8 October 2018.
  18. Zwirko, Colin (June 12, 2018). "North Korea welcomes Trump's promise to end military exercises: KCNA". NK News. Retrieved June 13, 2018.