Russia Beyond


Russia Beyond is a Russian multilingual project operated by the autonomous nonprofit organization TV-Novosti, founded by the Russian state news agency RIA Novosti. Russia Beyond is offering news, comment, opinion and analysis on culture, politics, business, science and public life in Russia.[citation needed]

Russia Beyond
Russia Beyond The Headlines insert in 20 November 2015 international edition of The New York Times
Typemultilingual project
Owner(s)ANO TV-Novosti
Editor-in-chiefVsevolod Pulya[1]
Founded2007; 14 years ago (2007)
LanguageEnglish, Spanish, Portuguese, French, German, Indonesian, Japanese, Italian, Bulgarian, Macedonian, Serbian, Croatian, Slovenian, Russian
Headquarters25 bld.1 Pyatnitskaya Street
Moscow, Russia
Websiterbth.com

History


  • Russia Beyond The Headlines was launched in 2007 by the Rossiyskaya Gazeta, a newspaper published by the Government of Russia. The first publisher of the project was the deputy CEO of Rossiyskaya Gazeta Eugene Abov.[2]
  • On January 9, 2016, RBTH became part of TV-Novosti whilst retaining its own distinct brand.
  • In 2017 the project dropped all printed versions.[3]
  • On 5 September 2017, RBTH dropped the last two words of its full name, becoming Russia Beyond.

Russia Beyond is managed by a section of the news agency TV-Novosti.[4]

Reception


The Guardian commentator Roy Greenslade, in 2014, and former Slate journalist Jack Shafer, in 2007, accused Russia Beyond of being propaganda.[5][6][7][8]

In Europe, the media outlet paid London's Daily Telegraph, Le Figaro in France, Süddeutsche Zeitung in Germany and the Italian daily La Repubblica to be distributed as an insert to those publications, and in the United States it partnered with The Washington Post until 2015; The Wall Street Journal and The New York Times were bundling the insert into their regular editions as of 2018.[9][7][6] Beyond the Headlines paid the Daily Telegraph £40,000 per month to be distributed as a supplement to its weekend publication and the Daily Telegraph website also featured content from RBTH's website. The monthly Russia-themed supplement first appeared in The Daily Telegraph and the American Washington Post in 2007 under the name Russia Now.[10][9][7]

See also


References


  1. "About us / Russia Beyond". Retrieved 14 February 2020.
  2. "Абов Евгений Владимирович "Биография"". 25 March 2019. Retrieved 25 March 2019.
  3. "Russia Beyond The Headlines was handed over by the managing RT TV channel of the company". 9 January 2017. Retrieved 10 May 2018.
  4. "About us". rbth.com. 1 January 2017. Retrieved 14 February 2020.
  5. Greenslade, Roy (29 July 2014). "Telegraph to continue publishing Russian propaganda supplement". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 13 April 2017.
  6. Shafer, Jack (30 August 2007). "Hail to the Return of Motherland-Protecting Propaganda!". Slate. The Slate Group. Archived from the original on 6 April 2019. Retrieved 6 April 2019.
  7. K. Lavers, Michael (16 October 2016). "Washington Post publishes pro-Russia supplement". Washington Blade. Lynne Brown. Archived from the original on 28 June 2016. Retrieved 6 April 2019.
  8. Foxall, Andrew (1 March 2015). "The war at home: how Russia is winning the battle for hearts and minds". New Statesman. Archived from the original on 2 March 2018. Retrieved 6 April 2019.
  9. Muir, Hugh (2 September 2008). "Diary". The Guardian. Guardian Media Group. Archived from the original on 18 June 2017. Retrieved 6 April 2019.
  10. Shepherd, Robin (30 April 2013). "Britain's Telegraph runs pro-Putin advertorial". The Commentator. Archived from the original on 29 January 2018. Retrieved 6 April 2019.